Codzienność w Angers

Jak pewnie wszyscy doskonale wiecie od pewnego czasu żyje po francusku. Nie każdy ma takie szczęście, a i ja powoli odczuwam upływający czas. Dlatego wyciskam z tego życia ile się da. Doceniam nawet zwykłą codzienność, która dla jednych może być szara, dla drugich może być powodem do prawdziwego uśmiechu. Nie bójmy się uśmiechać. Ja się nie boję. Nie raz uśmiecham się nawet do obcych ludzi. Nigdy nie wiemy czy nasz uśmiech nie zmieni czyjegoś nastawienia. Tu i teraz. Francja. To właśnie w tej rzeczywistości poznaję najwięcej ludzi, spędzam swój czas. Dla jednych to zwykła impreza, zwykłe wyjście na łyżwy, zwykłe wyjście na koncert (który okazuje się oglądaniem meczu) albo zwykły wypad do kina. Dla mnie to jazda rowerem na imprezę w środku nocy i niepozorne rozmowy, które czasem pchają do przełomowych wniosków.

Dla mnie to okazja do pojeżdżenia na łyżwach w październiku. Jeżdżę na łyżwach odkąd skończyłam siedem lat. W moim mieście nigdy nie było porządnego, fajnego lodowiska na którym można było się czegoś nauczyć. Szczeciński lodogryf? Czy jest ktoś kto go nie pamięta? Dziś została tylko nazwa przystanku tramwajowego. A tutaj? Tutaj można spędzić cały dzień i bawić się naprawdę rewelacyjnie! A nawet zrobić z tego mały klip wideo.

DSCN9869_wm DSCN9874_wm

No dobra Ola. Masz rację, ale co z tym koncertem? A no otóż to.. pojechałyśmy do miasta z zamiarem posłuchania muzyki. Niestety… wszystkie koncerty przesunięto o jakieś dwie godziny. Bo? Mistrzostwa świata w rugby. Mecz Francja – Nowa Zelandia. Co w tym fajnego? Zacznijmy od tego, że miasto nocą hipnotyzuje. Księżyc odbija się w tafli wody, a każdy budynek jest przepięknie oświetlony.  Miło jest zobaczyć jak kibicują Francuzi.

DSCN9927_wm

DSCN9928_wm  DSCN9933_wm

DSCN9939_wm DSCN9938_wm

DSCN9943_wm

Miło jest iść do klubu z tłumem osób, których nie znasz. Zwykły wypad do kina może zmienić się w miły wieczór z przyjaciółmi. Ludzie w tym zabieganym świecie zapominają, że nie samą pracą i nauką człowiek żyje. Równie miło tańczyć na obczyźnie do Polskich (czasem żenujących) hitów. Piosenka „Ona tańczy dla mnie” całkiem inaczej brzmi, kiedy jesteś z dala od domu i widzisz jak świetnie bawi się cała mieszanka narodowości do tej właśnie nuty. Miło jest poznać Rosjankę, Białorusinkę, Ukrainkę, Czeszkę czy Słowaczkę i nie myśleć o polityce, tylko o kimś kulturowo podobnym do Ciebie, który rozumie co do niego mówisz po polsku. To cieszy! Mnie nawet cieszy, kiedy spotykam dziewczynę i słyszę, że jest z Meksyku. Od razu myślę o moim internetowym znajomym z którym mam kontakt od ponad 6 lat (Erick its about you!).

DSCN9978_wm DSCN0036_wm

Francja nie przestaje i mam nadzieję, że nie przestanie mnie zadziwiać. Każdy taki „szary”, a może nie nazywajmy tego w ten sposób! Codzienna magia pozwala mi poznawać nowe uroki, nowe miejsca, nowych ludzi. Pozwala mi próbować nowych serów czy win z których słynie Francja.

DSCN9851_wm

DSCN0097_wm

DSCN0027_wm

Skomentuj

